WELCOME MY BLOG
FOLLOW MY BLOG I WILL HIT YOU BACK OKEYYYY

Thursday, December 22, 2011

tentang aku part 2

banyak lagi pasal diri aku..aku sekolah dekat sekolah menengah tasek..tapi sebelum 2 aku sekolah dekat sekolah sukan mutiara impian..aku pindah sekolah sebab ade masalah cikit dengan transport..so aku pown tukar la sekolah..tapi aku menyesal sangat tukar sekolah..lepas jew aku tukar sekolah tu aku jadi malas..tingkatan 5..sampai 3 bulan aku tak pegi sekolah..asyik ponteng jew..mase tu kalau aku poteng mesti aku pergi cyber cafe..mase tu aku suke sangat main game online..nasib baik x kkene buang sekolah..huhu..keluar jew result SPM..result aku teruk sangat..aku rase menyesal sangat..so skunk aku nak berubah..aku lanjut kan pelajaran aku at kolej teknologi antarabangsa cybernetis..aku nak belajar rajin-rajin at sini..aku nak bukti kan at mak aku aku pown boleh berjaya..


sal cinta pulak..da banyak kali aku kecewa..aku nie da macam terkena sumpahan jew..tapi x elok la cakap macam tu kan..tahyul..aku sering di permain kan..awek aku yang mula-mula..nama dia Siti solehah..tinggal at sg. acheh..aku putus dengan dia sebab ade balak lame dy datang and mintak couple balek dengan dy..tapi tu memang silap aku sebab aku lepas kan dy..kalaw la aku x lepas kan dy masa tu..mesty kekal sampai sekarang kan..yang kedua pulak..siti aisyah..yang memang aku geram sangat dengan dy..kowg nak tawu tak..dia kaki kikis duit lelaki..duit aku dekat rm500 habis dekat dy..lepas jew dari tu aku da serik nak bercinta..tapi ade la pula awek sowg ni yang berjaya menawan haty aku..tapi yang tu pown tak tahan lama..yang ni putus langsong aku tak salah kan dy..sebab situasi nya kau terpaksa aku di paksa..dy ni kaki karoke taw tak..satu hari dy pergi karoke..tibe -tibe ex boy dy datang..tak cakap banyak terus tampar dy..so ade la mamat karoke ni tolong dy..and antar dy sampai rumah..mak dy tnya dy sape 2..bwu jew dy nak jawab tibe-tibe mamat tu jawab dy boyfriend dy..dy pown terdiam..tak bole kata apa-apa..hrmm...

TERIMA KASIH SUDI MEMBACA

Tuesday, December 20, 2011

aku bukan sengaja nak kongkong hidup kau..aku cuma tak nak kau lupakan aku..
aku juga bukan sengaja nak tanya kau ke mana hari-hari..aku cuma risau kan kau..

bila tak tanya kata kita luakan dia..bila hari-hari tanya jadi macam nie pula..aduhh..aku pown runsing la dengan hati dia..macam mane ekk cara untuk aku dapat kan kebali hati dia yang bukan lagi milik ku..??
Ya Allah beri kan lah aku jalan supaya aku dapat bersama nya kebali..bukan untuk seketika..tapi hingga ke akhir hayat..Demi Allah jika dia kebali pada aku..akan ku jaga dia bagai menatang minyak yang penuh..akan aku sayangi dia lebih dari segalanya..bah kan jika terpaksa korban kan nyawa sekalipon..aku rela..
tujuan aku bukan lah untuk main2..telah lama aku mencari cinta sejati dari seorang perempuan..aku juga sudah banyak kali kecewa..semua nya di sebab kan cinta palsu yang di beri kan kepada aku..

sungguh pon dia sudah ada peganti diriku..aku tetap akan menunggu dirinya..walaupun beribu tahun sekali pun..aku akan setia menunggu..kerana aku percaya suatu hari nanti dia akan kembali pada aku nuntuk memperoleh cinta aku padanya..

Memang aku sayang dia..wallpaper dalam handset aku ialah gambar dia..wallpaper dalam lappy aku juga gambar dia..dia maseh tidak dapat mengerti bertapa besar nya cinta ku pada nya..

TERIMA KASIH SUDI MEMBACA

x de selera makan..

ary nie da msok 2 hari aku tak makan..aku asyik teringat at dy ja..tapi dia begembira at luar..hum..skitnya haty aku x terkata..adoiii..

TERIMA KASIH SUDI MEMBACA

Monday, December 19, 2011

cinta yang sentiase mekar

setiap kali aku online..pasti aku akan bkak profile dia..aku pown tak tawu la kenapa..mungkin aku masih sayang kan dia lagi kot.hanya dia ja yang aku sayang..tak macam ex2 aku yang lain..sejak aku couple dengan dia dulu..aku rase bahagia sangat..aku memang ingin kan saat-saat bahagia bersama dia dulu..aku terlalu sayang kan dia..kenapa dia sanggup buat aku sebegini..???

TERIMA KASIH SUDI MEMBACA

Sunday, December 18, 2011

tengs pak cik

kata-kata semangat yang pak cik aku ungkap kan kepada aku.."jgn dok fall in love trlalu dlam.tngjwab along adlah mnunaikan hrapan fmily(brjaya dlm bdng pmbljaran)..CINTA dtng & prgi ssuka hati.jgn smpai merana diri & trabai plajaran...k?"

aku janji aku akan igt pesanan ni..walau cm mna pown aku kena kuat..aku kan lelaki..aku harus tabah..tapi aku bukan SUPERMAN yang tak akan menangis sebab cinta..aku ni insan biasa ja..yang mempunyai haty yang lembut..dan tak suka pada keganasan..

TERIMA KASIH SUDI MEMBACA

kenapa wujud nya perasaan sayang dalam hidup manusia..??

perasaan sayang telah sebati dalam hidup seorang insan..kita tak perlu ambil banak masa tok menyayangi seseorang..1 minit jew kite da bole sayng kan seseorang..tapi untuk lupakan dia perlu kan masa yang lama..ade yang ikhlas dengan cinta nya..ada yang hanya ingin membalas dendam kerana telah pernah kecewa dan tak mahu lagi untuk percaya pada cinta lagi..bagi aku cinta itu amat lah perlu di hargai..kerana cinta itu sungguh suci bagi yang pandai menghayati nya..aku juga seorang yang ingin mendapatkan cinta itu...baru-baru nie juga aku telah kecewa dengan cinta palsu dia..hurm...

TERIMA KASIH SUDI MEMBACA

berat aty

berat hati aku nk berhenti dari kilang Flextronics Penang 2...sblom aku berhenti..ramai sangat yang kata kat aku jangan berhenti..biasa la..aku ja yang paling happening dalam kilang 2...hurmm..

TERIMA KASIH SUDI MEMBACA

Monday, December 12, 2011

Mahu Kan Awak Kembali



Awak saya cuma nak awak je dalam dunia nie...tolong lah kembali pada saya awak..hanya awak dalam aty saya...


TERIMA KASIH SUDI MEMBACA

dari aku menderita sebegini lebih baik aku mati..aku da x snggup menangung semua nie..semua orang yang aku sayang mesti akan ilang dari aku..ujian apakah yang di beri kan terhadap aku nie..aku x penah sakitkan haty orang..tapi kenapa mereka sanggup sakitkan haty aku...??

TERIMA KASIH SUDI MEMBACA

Tuesday, December 06, 2011

sedey..

air mata ku mgalir lagi di sbab kn perempuan...stlah lame ia x mngalir..mlam ini ia mngalir lagi..aku ggal lagi dalam percntaan..aku x twu di mana kelemahan aku dalam bercinta..knpa ssah sgt tok aku bhgia..mngapa aku di beri kan ujian sbegini..Ya Allah permudahkan lah urusan umat Mu ini..Amin...

TERIMA KASIH SUDI MEMBACA

SAKIT HATY

setelah tgok blog ngn status dy kat fb aku ase cm diri aku ni di permainkan jew..kenapa nasib aku sllu cm nie..bila aku syang kan seseorang 2 msty ad je pihak ke tiga yang akan muncul knpa harus begini..ap slah aku...aku hnya mahu rsa nikmat nya bercnta..yang dirasai oleh psangn2 lain...slah ka...MOOD #tertekangiler#

TERIMA KASIH SUDI MEMBACA

Tuesday, November 29, 2011

TENTANG HIDUP AKU part 1

Nama aku Muahamad Azlan..Boleh Panggil aku Lan jea..Hidup aku biase-biase jea..nk kate kaya pown tak,nak kate miskin pown tak..sekarang nie aku tinggal dengan mak aku..kalau korang semua tengok mak aku kan mesty korang cakap tu adik or awek aku..ramai da yang cakap macam tu..sebab mak aku muda lagi..dari aku umur 16 tahun aku tinggal dengan mak aku,mak aku lah yang beri aku makan,minum, dan segalanya..walaupon kekadang mak aku cakap "along malam nie makan MEGI sudah la,mak x larat nak msak"..aku x merungut..aku faham mak aku penat, baru balek kerja..kalau x kerja macam mana nak sara dua orang anak lelaki dy nie kan..Tiap-tiap hari mak aku kerja sampai kekadang tak ade cuti..kadang kala aku terfikir jugak..mak aku ni x tawu penat kew..tpi aku memang bangga dengan mak aku..dy x penah mengeluh..demi untuk membesarkan anak dy ,dy sanggup bermandi peluh..pernah sekali tu mak aku cuma ade 10 ringgit jea dalam purse..tiba-tiba adik aku ckap lapar..mak aku terus keluarkan duit tu dan terus bagi dekat adik aku..mak aku sanggup berlapar asal kan anak nya tu kenyang..

korang mesty tertanya-tanya mana ayah aku kan..mak dengan ayah aku bercerai masa aku umur 16 tahun..so aku buat la pilihan tok dok dengan mak aku..sebub aku memang tak ngam dengan ayah aku tu..pnas baran..lepas jea diorang bercerai ayah aku langsung tak ambik taw pasal aku dengan adik aku tu..hampa jgak aku mula-mula..sebub duit nafkah lansung tak bagi..main lepas jea tanggungjawap dy tu..tpi lama kelamaan aku lansung x mengharap kat dy dah..besa la orang da kawen baru kan..mesty la tumpukan perhatian dekat bini baru dy tu..hurm..sampai sekali tu aku nk pegi sambung belajar dekat KL..tawu tak dy kata apa.."along x payah pi la..buat abes duit ja"..aku diam terus..tapi mak aku ckap biar la dy nk kata apa pown..kalaw dy tak maw along pi belajar tak pa..mak ada..mak tanggung semua duit along untuk belajar..x tawu la cm mana aku nak balas jasa mak aku tu..


Sampai sini dulu la ekk aku punya cerita..nanti aku cerita lain....

TERIMA KASIH SUDI MEMBACA

Saturday, November 26, 2011

aKu sayang dea..

semalam aku kol dea..dea kate dea bad MOOD..aku jadi x tntu arah lpas 2..aku taw msty dea ade msalah..aku nk sgt dgr msalah dea 2..mag la aku x ley tlong ..sekurang2nya..aku boleh jadi pendengar yang baek..aku x nk dea tngung sorg2 msalah 2...

TERIMA KASIH SUDI MEMBACA

Saturday, November 19, 2011

Cuti Sebulan Yang kosong

Sblom cuti,dlam aty ckp bestnye cuti sblan smpai nk tmbah cuti..tpi bila da cuti..aku ase bosan giler tnpa drinya pula bole wat aku jdi gile..Ya Allah tlong kuat kan kesabaran ku untuk sebulan ini...hurmm....
TERIMA KASIH SUDI MEMBACA

Wednesday, November 09, 2011

Hdup aku da x keruan..

Aku bosan sgt dok at umah..apew pown x dew..keje aku tdow jew..x kire pagi ,ptang,dan malam..
da x taw nk wat bnda laen..
tah ler npew..
TERIMA KASIH SUDI MEMBACA

Thursday, November 03, 2011

aku merindui diri mu...

sayang wlau pown kite berjauhan..prcye lah yg d hnya igt at syang jea..x pnah lpekan by wlau sesaat pown..hnya by di haty d..mmuuaaahhhh..
rindu dy sgt2...
TERIMA KASIH SUDI MEMBACA

Saturday, October 29, 2011

1st day(menahan rindu)

aku berjaya than  rindu aku at dy..xsngka..tpi hri esok msh ad..xtwu mcm mna nk hrungi hari esok plak..adoi..so sad..
TERIMA KASIH SUDI MEMBACA

Friday, October 28, 2011

menahan rindu...!!!

start esok..aku da x bole kol dy lagi..bub kite owg da deal nk tgok spe ley than rndu lgi lame..n spe yg mnang akan dpat hadiah..so aku nk mnang jgk..dlam msa yg sma..aku rndu dy sgt2..bole ke aku than rndu aku pda dy....aku sgt2 syg kn dy..sehari x msj pown aku da x bole dduk diam inikn pula sebulan..perhh..mmg x la kn..aku cintakn dy..i love u nurul nazierah..mmmuuaaahhh..by jgn nkal2 taw at sne..igt d at sni...
TERIMA KASIH SUDI MEMBACA

Wednesday, October 26, 2011

hari pertama aku di kg...

ari pertama aku dkat kg..aku x tawu nk wat apew..
nk g jlan2 pown moto rosak..so aku dok jela at umah..
di smping 2 aku rindu kt seseorg..aku rindu sgt2..sblan ni aku x ley jmpe dy..
sblan aku cuti aku rase cm sthun je..pnye la lmbt msa ni br lalu..
klaw la aku ad kwan mcm DOREMON kn best..bole mintak pintu ke mana saja..bole trus smpai umh dy..tpi itu sume khaylan..so aku hnya mmpu berdoa yg dy akan selamat at sne...huhu
TERIMA KASIH SUDI MEMBACA

Monday, October 24, 2011

25.10.2011>01.30p.m.

Pada tarikh ni la aku akan pulang kew penang..aku rndu sgt ngn kg. halaman aku 2..smpai jew at umah aku nk plok mak aku..rndu sgt at dy..da 2 bulan x jmpe..so sad...
TERIMA KASIH SUDI MEMBACA

Saturday, October 22, 2011

Aku Rindu Dia

Ary ni sehari aku x msj or call dy lngsong..aku ase x tenteram je hdop nie tnpa cntact dye..
nk toup krdit xdew..esok hrap2 bole jmpe dy..aku nk jmpe dy lame2..
nk ubati rndu di haty ini..
TERIMA KASIH SUDI MEMBACA

NURUL NAZIRAH YOU ALWAYS IN MY HEART..
I LOVE YOU SO MUCH..

TERIMA KASIH SUDI MEMBACA

Balek Kampung..

ary nie...last final exam aku..Alhamdulillah..sume paper aku bley jwap/..
ary selase ni aku nk blek pneng..x sbar ase nyer..tpi brat plak aty aku nk berjauhn dgn si dia..
si dia blek perak aku blek pneng..nmpak mcm x jauh kn..tpi bgi aku ase jauh sgt..
cuti sem aku sebulan..aku nk keje at pneng..aku rindu mak aku.."mak tgu along kt rumah taw,pas 2 mak msak sdap2 ek.."
TERIMA KASIH SUDI MEMBACA